Over mij

Mijn foto
Op mijn blog kun je alles lezen over de viltcreaties die ik maak. Ik vind het heerlijk om nieuwe ontwerpjes te maken. Ik zou het leuk vinden wanneer je een berichtje achterlaat! Hartelijke groet, Ilona Atelier het Uilenhuis info@hetuilenhuis.nl

vrijdag 8 april 2016

Keramiek en preview

De lessen zitten er alweer bijna op. Ik heb echt genoten van het mooie materiaal: klei. Wat kun je daar veel leuke dingen mee maken. Bijzonder ook om te merken hoe gemakkelijk je een bolletje maakt. Dat kost bij het vilten toch heel wat meer moeite! Om een echt mooi rond balletje te maken, is best een klus.

Met een mal, maak je vrij eenvoudig een bol van klei. Met een vochtig stukje klei trek je de bol zo uit de vorm los.
Polijsten van de bolvaas met een steentje.
Klaar om af te bakken. 
De grote vaas die opgebouwd is uit rolletje, is hier bewerkt met glazuur en klaar om nog een keer de oven in te gaan. 
Hier gebruik ik een platte drukmal. Eerste legde ik een lange rol als spiraal in de mal en de openingen vulde ik op met kleine, platgedrukte balletjes. De binnenkant wordt helemaal glad.
 En zo ziet de onderkant van de schaal er dan uit.

 Hier een overzicht van een aantal gebakken voorwerpen: het bolvaasje, de schaal, een duimpotje en het huisje. Volgende week tijdens de laatste les ga ik alles afwerken en glazuren.
Hieronder alvast een kleine preview van de nieuwe lentepakketten. Deze komen maandag uit en ik zal ze dan aan jullie voorstellen!

2 opmerkingen:

Barbara Oudejans zei

Wat een prachtige kunstwerken heb je gemaakt! Ben heel benieuwd naar je lentepakket! Lieve groetjes, Barbara

Unknown zei

Het 'reliƫf' in de schaal vind ik erg mooi! Welke kleuren ga je gebruiken met het glazuren??
Wat een mooie pasteltinten, hou ik van, hou je blog in de gaten.
Fijn weekend!
Groetjes, Patricia