Over mij

Mijn foto
Op mijn blog kun je alles lezen over de viltcreaties die ik maak. Ik vind het heerlijk om nieuwe ontwerpjes te maken. Ik zou het leuk vinden wanneer je een berichtje achterlaat! Hartelijke groet, Ilona Atelier het Uilenhuis info@hetuilenhuis.nl

donderdag 28 januari 2016

Keramiekmuseum

Afgelopen weekend waren we bij vrienden en mijn schoonfamilie in Friesland. Ik wilde al een tijdje naar het Princessehof in Leeuwarden: een museum met een grote keramiekcollectie. Nu ik met de cursus ben begonnen, leek het me een goede reden om eens langs te gaan. Wat is er veel te zien. Van vazen en borden tot een heuse tentoonstelling over de 20e eeuw. Erg leuk om daar met een audiotour (met bijpassende liedjes) rond te lopen.
Het huiswerk van de keramiekcursus kon ik gemakkelijk uitvoeren: een bolle vaasvorm zoeken. Deze onderstaande leek me wel wat om na te maken. Leuk zo'n aparte vorm!
Gisteravond leerden we een nieuwe techniek om een vorm op te bouwen met rolletjes klei. Eerst tekenden we de vorm die we wilden maken en daarna konden we aan de slag. 
Het is een heel karwei en in tweeënhalf uur heb ik een rolletje of 8 kunnen maken. Dit is de vorm tot dusver:
Voor wie bang is dat ik alleen nog met mijn handen in de klei zit ipv bezig ben met wol en vilt: komende week komen 4 nieuwe lentepakketten uit! De komende dagen kan ik druk aan de slag om een voorraadje voor de ateliers te maken. Voor jullie alvast een kleine preview:
Tot het volgende berichtje!

1 opmerking:

blauwruitje zei

Ook weer leuk om te doen. Ik ben benieuwd naar je nieuwe ontwerpen. Fijn weekend. groetjes Sandra