Over mij

Mijn foto
Op mijn blog kun je alles lezen over de viltcreaties die ik maak. Ik vind het heerlijk om nieuwe ontwerpjes te maken. Ik zou het leuk vinden wanneer je een berichtje achterlaat! Hartelijke groet, Ilona Atelier het Uilenhuis info@hetuilenhuis.nl

zondag 31 januari 2016

De hond heeft mijn (huis)werk opgegeten....

Als je net als ik in het onderwijs werkt, moet je die smoes wel eens gehoord hebben: "Sorry mevrouw, de hond heeft mijn huiswerk opgegeten. Ik kon er echt niks aan doen!"

Niet alleen leerlingen hebben er echter last van... Ook de familie Uil had vandaag het probleem.

Nu het vroege voorjaar is begonnen en hier en daar al kleine bolletjes boven de aarde uitkomen, heeft de familie Uil lentekriebels. Het is tijd om lekker naar buiten te gaan en van de natuur te genieten. Moeder Thelma begint eerst maar eens met de voorjaarsschoonmaak.
Gelukkig krijgt ze hulp van Toby en Tibby, die met de zware emmer water sjouwen.
Oma sopt ondertussen de kinderkamer uit.
Vader Teun heeft een leuk idee. Hij wil zijn kinderen graag leren over hoe gewassen groeien en het lijkt hem wel wat om een heuse groentetuin aan te leggen. Hij verzamelt hout en begint te zagen. Voor je het weet heeft hij een hele stapel klaar. Hij is moe na de lange dag werken en besluit de volgende ochtend het hekje in elkaar te gaan zetten.
Huh, dat is gek! Waar is de stapel hekpaaltjes gebleven? Vader Uil gaat maar eens op onderzoek uit.
En ja hoor, na een flinke zoektocht blijken er nog een paar hekpaaltjes over te zijn... in de grote hondenmand! Vader Teun gaat de boosdoener maar eens confronteren, maar die is zich natuurlijk van geen kwaad bewust... Gelukkig blijft vader Teun niet lang boos, maar hij moet wel weer opnieuw beginnen. Van zijn 14 paaltjes zijn er nog maar 4 over. Het laat zich raden waar de rest is gebleven. Het hekje gaat vandaag helaas dus niet af komen, hopelijk kan hij jullie binnenkort zijn werk laten zien.
Deze week voor het 52 weken project dus geen klaar project, maar wel een waargebeurd verhaal!

3 opmerkingen:

Mirjam zei

Grappig om te horen dat het echt gebeurd.
Meneer uil succes met het opnieuw maken van de paaltjes.

blauwruitje zei

Ai. Het is vast een lieverd maar dit was even niet zo'n handig actie, meneer of mevrouw de Hond. Succes met de extra productie. Groetjes Sandra

Hobbyrita zei

Grappige verhalen krijg je te horen als je in het onderwijs staat! De familie uil is druk in de weer hoor, grote schoonmaak en meneer uil die zijn paaltjes opnieuw kan maken dankzij de hond die ze deed verdwijnen. Gelukkig is hij handig!
Grtjes, rita.