Over mij

Mijn foto
Op mijn blog kun je alles lezen over de viltcreaties die ik maak. Ik vind het heerlijk om nieuwe ontwerpjes te maken. Ik zou het leuk vinden wanneer je een berichtje achterlaat! Hartelijke groet, Ilona Atelier het Uilenhuis info@hetuilenhuis.nl

zondag 16 augustus 2015

Uilen BBQ

De familie Uil had vorige week hard gewerkt om de tuin aan kant te maken. Vader Teun had de kleintjes een verrassing beloofd. En ja hoor, daar komt hij... met een echte BBQ.
De kleintjes juichen: "Jeej, we gaan barbecueën!!"
Oma komt kijken waarom de kleintjes zo enthousiast zijn. Ook oma heeft wel zin in een barbecue. 
"Ik ga mama halen", roept Tibby. Ze rent naar de winkel, waar mama Thelma taartjes verkoopt.
"Kom snel kijken, mama!" "Ik ga me eerst even snel omkleden dan," zegt ze.
Even later komt Thelma kijken. Wat gezellig, allemaal samen barbecueën. Alleen tante Teresa is er vandaag niet bij, want die is bij wat vriendinnen op bezoek.
 Oma heeft in de tussentijd wat spiezen opgehaald. Die kunnen mooi op de barbecue.
 Toby mag de stokjes heel voorzichtig omdraaien. Tibby wil liever van een afstandje kijken. 
"Hm, lekker zo'n BBQ-spies!"
Als de kleintjes genoeg gegeten hebben, gaan ze lekker verderop op een hooibaal zitten. Ze mogen vandaag fijn lang opblijven. 
 Thelma, Teun en oma Tina kunnen nu samen rustig nog wat eten.
En dan is het tijd om de kleintjes naar bed te gaan brengen. 
"Hup Tibby, jij moet ook je bedje in!" zegt oma, "Het is een lange dag geweest."
Dan leest oma als afsluiting van de dag nog een verhaaltje voor. 

4 opmerkingen:

Mirjam zei

Wat een gezellige bbq verhaal, mooi gemaakt.

juffrouw Ooievaar zei

Leuk gedaan en verteld:)

De Breimeisjes zei

Leuk verhaal, zou ook zomaar bij de poppendag passen :-)
Ik zet graag een link naar jouw blog bij de dinsdag-poppendaglijst.
Groetjes,
Akkelien
(debreimeisjes.blogspot.nl)

blauwruitje zei

Wat een leuke uilenfamilie.