Over mij

Mijn foto
Op mijn blog kun je alles lezen over de viltcreaties die ik maak. Ik vind het heerlijk om nieuwe ontwerpjes te maken. Ik zou het leuk vinden wanneer je een berichtje achterlaat! Hartelijke groet, Ilona Atelier het Uilenhuis info@hetuilenhuis.nl

zondag 30 augustus 2015

Tibby's verjaardag

Eindelijk is het dan zo ver. Tibby heeft al heel de week afgeteld totdat het zondag zou worden. Want Tibby is vandaag namelijk jarig! Al heel vroeg wordt ze wakker en doet ze haar gordijntje open. Broer Toby ligt nog heerlijk te slapen.
 Ze springt haar bed uit en kleedt zich snel aan. Waar zouden alle cadeautjes liggen, denkt Tibby.
Ze gaat meteen op zoek naar de cadeautjes. Huh, ze liggen niet in de kinderkamer met speelgoed. En ook niet in de opslagkamer. Nou, dan ga ik maar naar de woonkamer, denkt ze.
"Oh, ook hier liggen geen cadeautjes. Zouden mama en pap mij zijn vergeten? Nee, want er is wel een slinger opgehangen." Kleine Tibby snapt er niks van. 
 Ze moet er zelfs van huilen. Niemand wil haar cadeautjes geven...
 Gelukkig horen mama en papa Uil kleine Tibby huilen en ze gaan snel uit bed. 
Ze troosten haar: "Rustig maar, Tibby!"
Mama neemt Tibby mee naar de taartenwinkel beneden.
 "Kijk, ik heb speciaal voor jouw verjaardag taarten gebakken."
 Maar waar zijn dan de cadeautjes? Denkt Tibby nog. Broer Toby is inmiddels zijn bedje uit geklommen en komt zijn zusje feliciteren: "Fijne verjaardag vandaag!"
Maar ook hij heeft geen cadeautje bij zich, wat raar.
 Daar komt oma aan: "Gefeliciteerd met je verjaardag, Tibby!" 
Iedereen is uit bed, alleen tante Teresa nog niet. 
 Kijk daar is ze! Maar waarom heeft ze haar vleugels zo raar achter haar rug... 
"Gefeliciteerd, Tibby," zegt ze, "maar ik kan je nog even geen hand geven."
Tibby snapt er niks van.
 Doe je ogen maar dicht. Tibby doet haar vleugel voor haar oogjes.
 "Öké, je mag kijken!"
Jeej, die kleine Tibby heeft zomaar haar grootste wens gekregen, namelijk een eigen huisdier. Ze noemt haar hamster Hammie. Wat een schattige naam voor hem. "We konden je cadeautjes nog niet klaarleggen," vertellen mama en papa, "want we konden natuurlijk Hammie niet de hele nacht in inpakpapier stoppen!" Nu snapt Tibby het eindelijk.
 Het hele gezin gaat naar beneden, waar de andere cadeautjes verstopt staan.
 Hammie mag even kijken vanaf de hooibaal. 
 Van oma krijgt Tibby twee cadeautjes: een voerbakje en een speelbal.
 Ook broer Toby heeft wat voor zijn zusje gekocht.
 Een leuk roze mandje waar Hammie in kan slapen.
 En als laatste krijgt Tibby het cadeau van mama en papa. Wat een groot cadeau!
 Het is een mooi glazen hok, waar Hammie in kan wonen. Daar kunnen alle spulletjes mooi in.
 Nu is het tijd voor taart! En Hammie? Die is maar wat blij met zijn nieuwe huisje. 

4 opmerkingen:

Unknown zei

Tibby, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en wat een prachtig huisdier heb je gekregen! Geniet lekker van deze dag.
Groetjes, Patricia

juffrouw Ooievaar zei

Tibby, meisje van harte gefeliciteerd met je verjaardag en veel plezier met je hamster. Je gaat er vast en zeker goed voor zorgen:)

Barbara Oudejans zei

Van harte en wat een leuk verhaal weer! Lieve groetjes, Barbara

Bernadette van Haaster zei

Wat een prachtig verhaal, ik zou zo weer klein willen zijn! Hele leuke viltcreaties ook.

Groetjes van Bernadette