Over mij

Mijn foto
Op mijn blog kun je alles lezen over de viltcreaties die ik maak. Ik vind het heerlijk om nieuwe ontwerpjes te maken. Ik zou het leuk vinden wanneer je een berichtje achterlaat! Hartelijke groet, Ilona Atelier het Uilenhuis info@hetuilenhuis.nl

dinsdag 7 april 2015

Nieuwe poppatronen

Nu ik op school een rustigere periode in ga, merk ik dat in mijn hoofd weer ruimte is voor allemaal nieuws op creatief gebied. Voor de viltpakketten van komend najaar heb ik nog maanden de tijd en ik heb echt zin om nieuwe technieken uit te proberen en geniet van het proberen (oké, soms ben ik wel een beetje ongeduldig en wil ik gewoon dat het lukt!) Daarom heb ik deze berg wolletjes besteld vorige week. Leuk om mijn haakpogingen weer op te pakken.
Een paar weken geleden vond ik hier http://www.hauswerkstatt-tf.de/ een leuk patroon om poppen te maken.
Heel anders weer dan de waldorf poppen waar ik mee bezig ben geweest. Het leuke vond ik dat deze poppen heel gemakkelijk kunnen staan en ze hebben een beetje rare verhoudingen met die grote voeten.
 
Hier liggen alle onderdelen, klaar om in elkaar te zetten.
 Hier is ze bijna af. Ik vond het wel passen om haar een beetje piekhaar te geven... 
En dan compleet met armpjes en haarband. Nu alleen nog bedenken wat voor kleertjes ze krijgt. Door haar rare verhoudingen is het nog niet zo gemakkelijk om passende kleertjes te maken.
Maar 'gewone' Waldorfpoppen maken blijft momenteel wel favoriet. 
Deze grote pop (ca 42 cm) is net klaar.
Verder ben ik blij te kunnen melden dat mijn cavia's weer thuis zijn! Afgelopen zondag hebben vriendlief en ik het dak gemaakt en gisteren konden we ze ophalen bij mijn ouders. Gek eigenlijk dat je dieren die buiten zitten en waar je niet echt iets mee doet (niet net als honden in elk geval) toch echt kunt missen. Dit kleine caviaatje mocht ik even 'de fles' geven. Schattig is ze, hè! 

2 opmerkingen:

Unknown zei

Ik vind jouw zonnekind pop veel mooier.

Groet Thea

Ravelien zei

Wat fijn dat de caafjes weer thuis zijn! Succes met je poppen,.. ziet er al erg leuk uit