Over mij

Mijn foto
Op mijn blog kun je alles lezen over de viltcreaties die ik maak. Ik vind het heerlijk om nieuwe ontwerpjes te maken. Ik zou het leuk vinden wanneer je een berichtje achterlaat! Hartelijke groet, Ilona Atelier het Uilenhuis info@hetuilenhuis.nl

zondag 27 oktober 2013

Uilen halloween

Nog een paar nachtjes slapen en dan is het 31 oktober: Halloween. Het feest van dat afkomstig is van het oude Samhain. Er werd gedacht dat de sluier tussen de werelden dan op zijn dunst is en het dus hét moment is om contact te maken met de overledenen.

In het uilenhuis is Halloween altijd een groot feest. De hele familie verkleedt zich en zo gaan ze langs de huizen voor ‘trick-or-treat’. Alle uilen in de omgeving doen mee en elk jaar is er een prijs voor de leukst verklede gezinnen.

“Mam, dit jaar wil ik spook zijn”, begon Toby al maanden van tevoren. “Maar als je een spook bent, dan herkent niemand je,” vond Thelma, “wat dacht je van spiderman of superman? Of een grote draak?” Maar Toby bleef volhouden. Hij moest en zou dit jaar een spookje worden. Thelma duikelde een stuk stof op en knipte het op maat. Past precies, nu alleen nog even vastzetten.
Voor zichzelf had Thelma een grote zwarte heksenhoed gemaakt van stevig zwart vilt. Die zou vast leuk staan bij een bezem. Dan kon ze Teun misschien een kikkerpak geven, alsof ze hem had betoverd, droomde ze. Dat zou wel erg grappig zijn...
Toen Tibby de hoed zag, wist ze opeens wat zij wilde zijn: “Ik wil een heks worden deze Halloween. Asjeblieft mama, mag ik die hoed eens op?”
Thelma wilde de hoed eigenlijk graag zelf houden, maar vooruit. Dan kreeg Tibby hem wel even op. Tibby was meteen in de wolken met de hoed en eigenlijk vond Thelma hem ook wel erg mooi staan. Vooruit, dan kreeg Tibby wel een heksenoutfit erbij. “Maar dan moet je wel je bloem uit je hoofdveertjes halen,” besloot ze, “zo ziet het er niet uit hoor”. “Nee, die gaat er echt niet uit hoor!” riep Tibby, “die hoort bij mij, heks of niet!”
Ach, misschien is het niet wat Thelma voor ogen had, maar schattig zijn de kleintjes samen zeker wel. Nu alleen nog een outfit voor haar en Teun bedenken.... (wordt vervolgd)

1 opmerking:

* Haakjuffie * zei

Ooh, wat heb ik weer genoten van je prachtige verhaal ♥
Dank je wel .. xxx