Over mij

Mijn foto
Op mijn blog kun je alles lezen over de viltcreaties die ik maak. Ik vind het heerlijk om nieuwe ontwerpjes te maken. Ik zou het leuk vinden wanneer je een berichtje achterlaat! Hartelijke groet, Ilona Atelier het Uilenhuis info@hetuilenhuis.nl

donderdag 22 augustus 2013

Alvast een herfstberichtje


Hoewel het momenteel nog heerlijk zomerweer is, voelde ik eind vorige week toch ook al wat herfst in de lucht. In mijn vorige berichtje liet ik al een klein stukje zien van de nieuwe familie: het is herfstfamilie Mabon geworden.
Mabon is het herfstjaarfeest dat gevierd wordt op 21 september. De tijd dat de bladeren beginnen te vallen en we terug kunnen kijken op de vruchtbare zomer. De dagen worden rond mabon echt merkbaar korter en er waait af en toe een frisse herfstwind.
Deze gezellige familie is klaar voor een stevige herfstwandeling. Ze hebben allemaal de mooiste bruine blaadjes op hun kleding, van berkenbladeren tot eikenblad en van blaadjes van de populier tot die van de iep. Moeder houdt de kleine baby stevig vast en houdt haar wat uit de wind. Maar ook in haar bladerwiegje, heeft de kleine het prima naar haar zin. De kleine egeltjes komen voorzichtig tevoorschijn en knabbelen aan wat blaadjes. Vader heeft een mooie bladermuts en moeder heeft haar haren opgestoken. Nu maar hopen dat de wind ze niet allemaal in de war waait!
De familie Uil heeft momenteel een fijn plekje gevonden op deze hoge kast. Binnenkort zullen zij ook weer de nodige avonturen gaan beleven!
En alweer een kleine ‘sneak peek’. Deze keer niet van een nieuw ontwerpje, maar van de give away van dit weekend. Nee, verder kan ik echt nog niks verklappen…
 

4 opmerkingen:

Margaret zei

Wat heb je dat mooi gemaakt. Het mag nog wel even duren voordat het weer herfst is. Maar zo binnen is het heel leuk.

* Haakjuffie * zei

♥ ik ben toch zo'n groot fan van jou prachtige werkjes ♥
Ook deze zijn weer zó mooi... zou bijna willen dat het hefst is :D

Goedgemutst zei

Wat een leuk herfstsetje! Ik rook het vorige week ook en krijg bijna alweer zin in het nieuwe seizoen. Helemaal als ik dit zie en straks ook weer de seizoenentafel ga veranderen. Groetjes Stella

Knutselpret zei

Mooi maar de herfst mag nog wel even wachten :)