Over mij

Mijn foto
Op mijn blog kun je alles lezen over de viltcreaties die ik maak. Ik vind het heerlijk om nieuwe ontwerpjes te maken. Ik zou het leuk vinden wanneer je een berichtje achterlaat! Hartelijke groet, Ilona Atelier het Uilenhuis info@hetuilenhuis.nl

vrijdag 17 mei 2013

Familie Beltane


Nadat ik de afgelopen tijd gewerkt heb aan de uiltjes en wat pakketten van Pippilotta, had ik zin om weer verder te werken aan de familiepakketten. Uiteindelijk zou ik die graag ‘het jaar rond’ willen hebben, maar zo ver is het nog niet. Nu heb ik de Familie Beltane gemaakt, passend bij het lentefeest op 1 mei. Een overdaad aan bloemen, vogels en rozetinten.
Beltane is het lentefeest van groei en bloei dat wordt gevierd tijdens de nacht van 30 april op 1 mei. Vroeger werd gedacht dat elfjes en andere natuurwezens deze nacht met ons mee konden vieren. Niet voor niets werd met Beltane vroeg in de avond een schaaltje koekjes in de tuin gezet om het elfenvolk tevreden te houden. De bloesems hangen aan de bomen in allerlei mooie schakeringen roze. De jaarlijkse kleurexplosie is losgebarsten.
Deze Familie Beltane is klaar voor het lentefeest. Ze genieten met z’n drietjes van de bloemenpracht en de kwetterende vogels. De duifjes kirren er vrolijk op los en hebben een mooie rustplek gevonden op het prieeltje. Moeder draagt een prachtig donkerroze jurk, die versierd is met bloemen. Vader heeft een lichtroze trui aan versierd met een donkerroze bloem en borduurwerk. Het kleine baby’tje hangt in haar stengelwiegje en kan zo lekker rechtop zitten en genieten van de mooie kleuren.
Fijn weekend alvast!

2 opmerkingen:

* Haakjuffie * zei

zoooo ontzettend mooi weer .. wat ben jij knap zeg!
Die kleine vogeltjes zijn ook zooooo lief en schattig <3

Mirjam zei

Prachtig en wat knap die kleine vogeltjes.